روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟ مظلومیت قرآن، از بزرگترین ابتلائات امت اسلامی بوده است از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم برای استقرار عدالت، نیازمند یک تفکر الگو و معیار هستیم گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گروه از زائران حج تمتع امشب به عربستان می‌روند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور میهمان مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد دانش آموزان استثنایی زیارت اولی میهمان ویژه امام رئوف شدند «زیر سایه خورشید» با ۱۱ هزار برنامه در ۲۱۰۰ نقطه کشور
سرخط خبرها

بسیج و شجره طیبه‌ای که زنده است

  • کد خبر: ۱۹۵۷۶۱
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
بسیج و شجره طیبه‌ای که زنده است
رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «عرصه بسیج یک عرصه عمومی است و فقط مختص یک قشر نیست و مختص یک بخش از بخش‌های جغرافیایی کشور نیست، مختص یک زمانی هم نیست، در همه عرصه‌ها و در همه مکان‌ها، زمان‌ها، عرصه‌ها و همه قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است».

‌عبارت «بسیج لشکر مخلص خداست» که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام‌خمینی (ره)، فرمودند، می‌تواند بهترین و خلاصه‌ترین تعریف و توصیف بسیج و بسیجیان، این مجاهدان راه خدا باشد؛ کسانی که خالصانه در بزنگاه‌های کشور حضور یافته و نقش خود را ایفا کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب درباره این قشر دریادل در یکی از فرمایشاتشان می‌فرمایند «عرصه بسیج یک عرصه عمومی است و فقط مختص یک قشر نیست و مختص یک بخش از بخش‌های جغرافیایی کشور نیست، مختص یک زمانی هم نیست، در همه عرصه‌ها و در همه مکان‌ها، زمان‌ها، عرصه‌ها و همه قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است».

این تعریف به‌درستی برای ما می‌تواند راهگشا باشد و حوزه فعالیت بسیج را تعیین می‌کند.

بسیجیان در دوران دفاع مقدس در عرصه دفاع از کشور در میدان حضور داشتند و بر اساس غیرت دینی و اسلامی به وظیفه خود عمل کردند و به برکت حضور نیرو‌های مسلح و بسیج توانستیم در جنگ هشت‌ساله سربلند بیرون بیاییم و این کار بزرگ بسیج در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی با توکل بر خدا محقق شد.

اکنون در حالی هفته بسیج را آغاز می‌کنیم که در بخشی از جهان اسلام شاهد تقابل جبهه حق و باطل و تقابل اسلام با متجاوزان عالم هستیم. هفته بسیج فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و بیان جلوه‌های مقاومت و مظلومیت مردم غزه است.

اگر امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تا سواحل مدیترانه و آمریکای لاتین و حتی کشور‌های اروپایی گسترده و جلوه‌های زیبایی از مقاومت جوانان حزب‌ا... و غزه را در‌برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی نظاره می‌کنیم، تحت‌تأثیر فرهنگ بسیجی و مقاومتی است که امام راحل بنیان‌گذار آن بود.

آنچه امروز استکبار و صهیونیسم جهانی را بیش از هر زمان دیگری وحشت‌زده و نگران کرده، انتشار فرهنگ بسیج و مقاومت در بین مردم آزادی‌خواه در سراسر دنیاست که منجر به طوفان‌الاقصی در غزه شده و البته پشتیبانی آزادی‌خواهان را به‌دنبال داشته است.

بی‌شک اگر امروز این درخت تناور بسیج در کنار شجره انقلاب اسلامی رشد‌و‌نمو یافته، فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «آنچه برای همه ما، برای همه بسیجیان عزیز، برای جوان‌ها در هر نقطه‌ای از این عرصه عظیم که مشغول کار هستند، باید به‌عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از سه عنصر بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به‌اندازه و این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید» را به نیکی در اولویت‌های خود قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->